Kritikák

 

 

 

Balczó Péter honlapja: www.peterbalczo.com

 

 


 

"Balczó Péter tehát sokat kockáztatott, amikor ezt a szerepet elvállalta. Gyorsan megjegyzem: felülmúlta a várakozásaimat és "győztesként" hagyta el a színpadot. A hangja sokat érett és erősödött az elmúlt 1-2 évben, és most bebizonyította, hogy a jövőben a legnagyobb szerepek eléneklésére lesz képes."

(Gounod: Rómeo és Júlia; Maribori Szlovén Nemzeti Színház, 2011; Csák Balázs - Operaportál)

 

 

"Balczó Péter egészen kiváló Beppe: Arlecchino szerenádját mozarti finomsággal énekli, más pillanatokban karakteres színpadi jelenléte és éneklése teszi hitelessé alakítását. "

(Leoncavallo: Bajazzók; Miskolci Nemzeti Színház, 2011; Bóka Gábor - Opera-Világ)

 

 

"A nagy meglepetés Balczó Péter Alfredója. Kérem, itt van végre egy tenorista, aki,...képes Juronics tornaleckéit teljesíteni, s közben énekelni. És hogy énekelni! Szinte észrevehetetlen, mikor vesz levegőt, elegánsan frazeál, kihasználja a dinamikai skála teljes tartományát. S mindezt végig teljes azonosulással, izzással."

(Verdi: La Traviata; Szegedi Nemzeti Színház, 2010; Heiner Lajos - Café Momus)

 

"Megérdemelten kapott második díjat az Alfredóként debütáló Balczó Péter, aki a tavalyi döntő óta hihetetlenül sokat fejlődött. Végre egy lírai tenor, aki nem szeretett bele a saját hangjába, muzikálisan és intelligensen frazeál."

(Verdi: Traviata; Armel Operaverseny és Fesztivál, 2010; Hollósi Zsolt - delmagyar.hu)

 


"A döntőben bebizonyította, hogy nem csak az áriát, de a teljes szerepet is képes magas szinten előadni...Számos remek perccel ajándékozta meg a közönséget. A fiatal magyar tenor színészként is emlékezeteset alakított, második felvonásbeli jelenete Violettával az előadás egyik csúcspontja volt. Produkciója alapján egyértelműen kijelenthető, hogy Balczó Péter a fiatal operaénekes generáció egyik reményteljes ígérete, a jövőben komolyan számolnunk kell vele."

(Verdi: Traviata; Armel Operaverseny és Fesztivál, 2010; Csák Balázs - Operaportál)

 


"Edvinként Balczó Péter végre egy igazi bonviván, szenvedélyesen és fesztelenül énekelt."

(Kálmán: Csárdáskirálynő; Szegedi Nemzeti Színház, 2010; Hollósi Zsolt - delmagyar.hu)

 

 

"...Balczó Péter Szu-Csong minden rezdülését és gondolatát lekövetve, rendkívül kimérten, a merev, rezzenéstelen maszkot végig tartva, a szituációkat érvényesülni hagyva formázza meg a főszerepet. Rengeteg energiát koncentrál ebbe a merevségbe, ami így rendkívül könnyednek, következetesnek hat, és a dalok közben is kitart, amiket Balczó érthetően, pontosan és mindemellett szépen közvetít...
...Lehár izgalmas zenéje még így is átsüt a zenekaron, ugyanilyen erővel süt Balczó alakítása és önmagában a történet..."

(Lehár: A mosoly országa; Miskolci Nemzeti Színház, 2010; Ugrai István - Színházajánló.hu)

 

 

"...Balczó Péter biciklitanár Oscarja még ügyes vázlat, ám önnön zsenialitásától megmámorosodott Gonzalve-ját főszereplővé avatja..."

 

(Ravel: Pásztoróra / Martinů: Alexandre bis; Armel Operaverseny és Fesztivál, 2009; Jászay Tamás - Revizor)

 

 

"...Balczó Péter hasonló karaktert formál meg a két darabban, de a Ravel-mű több teret ad kibontakozására. Gonzalve, a fűzfapoéta igazi ziccerszerep, amit kellő komikusi vénával (no és rendezői fegyelemmel) maximálisan ki lehet aknázni. Balczónak ez sikerül is: eltúlzott, parodisztikus gesztusai, értetlenséget, ostobaságot és gyanakvást tükröző tekintete az est legemlékezetesebb pillanatai közé tartoznak. Oscar, az Alexandre bis tenorhőse egyszerűbb képlet: félszeg fiatalember - kevésbé karikírozott, kevésbé egyénített figura, de az énekes ezt a feladatot is perfektül oldja meg."

(Ravel: Pásztoróra / Martinů: Alexandre bis; Armel Operaverseny és Fesztivál, 2009; Bóka Gábor - Opera-Világ)

"...A főszerepet (Nemorino) éneklő Balczó Péter ura a hangjának, a színházban és a különböző nemzetközi versenyeken szerzett tapasztalatai birtokában magabiztos a fellépése..."

(Donizetti: Szerelmi bájital; Városháza, Debrecen, 2008; Balogh Tibor - Deol)

"Kellemes és széles ambitusú tenor voce, amit gazdája teljes mértékben a szerep szolgálatába tud állítani. Ha kell, selypesen dadog, máshol egészen hősszerelmesen énekel, de mindig tiszta és kifejező. Ráadásul ritka és elképesztő színpadi érzékkel rendelkezik, hozzá fogható mozgáskultúrájú művész ritkán jelenik meg hazai előadásokon...."

(Smetana: Eladott menyasszony; Csokonai Színház, Debrecen, 2007; - zéta - Café Momus)

 

 

"...Balczó Péter olyan messze megy Vencelke imbecilitásának lemeztelenítésében, amennyire csak nagyon okos fiú merészkedhet..."

 

(Smetana: Eladott menyasszony; Csokonai Színház, Debrecen, 2007; Tallián Tibor - Muzsika)

 

Galéria

"Hozzá fogható...művész ritkán jelenik meg hazai előadásokon.…” (- zéta – Café Momus)